Calcium

Calcium

Waar komt het in voor?

Voor mannen tussen de 18 en 24 wordt een dagelijkse inname van 1000 mg aanbevolen, tussen 25 en 69 jaar is dit 950 mg en voor 70 jaar of ouder is dit 1200 mg. Voor vrouwen tussen de 18 en 24 jaar wordt 1000 mg per dag aanbevolen, tussen de 25 en 50 jaar is dit 950 mg, tussen de 51 en 69 jaar is dit 1100 mg en voor vrouwen van 70 jaar en ouder wordt een dagelijkse inname van 1200 mg aanbevolen. Calcium kan is voornamelijk gehaald worden uit melk, melkproducten, kaas en groene groenten

 

Waar is het goed voor?

Calcium is een is een erg belangrijk mineraal wat voor opbouw en behoud van goede botten en een goed gebit. Calcium heeft ook baat bij de juiste werking van de spieren, de zenuwen, vorming van bloedstolsel bij een kapotte vaatwand en bij het transport van andere mineralen.

Zo zal ook de kans op aandoening als botontkalking of osteoporose die op later leeftijd kunnen optreden afnemen. Voldoende inname van calcium op jonge leeftijd werkt bevorderend voor de botten op latere leeftijd, de botten zullen langer stevig blijven en breekt het bot minder snel.

WIL JE OP DE HOOGTE WORDEN GEHOUDEN VAN HET BEDRIJF EN NIEUWE PRODUCTEN?

Something went wrong. Please check your entries and try again.